Funkcję Sekretarza Powiatu Wrocławskiego sprawuje - Anna Żygadło
 
1. Sekretarz zapewnia warunki efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego wykonywania zadań Starostwa.

2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Starostwie;

2) nadzór nad opracowywaniem, aktualizacją i monitoringiem Strategii Rozwoju Powiatu Wrocławskiego oraz programów i planów związanych z realizacją zadań Powiatu;

3. Sekretarz bezpośrednio nadzoruje pracę:

1) Wydziału Funduszy Zewnętrznych i Rozwoju;

2) Wydziału Obsługi;

3) Wydziału Zamówień Publicznych;

4) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

4. Szczegółowy zakres zadań Sekretarza ustala Starosta.

5. Dodatkowo Sektretarz pełni funkcję: Koordynatora ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej.