
Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego we Wrocławiu
Powiat Wrocławski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego we Wrocławiu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości. Część z nich pochodzi od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany). Przykładem takich informacji są oświadczenia majątkowe, interpelacje i zapytania radnych, wnioski o udostępnienie informacji publicznych, petycje. Niektóre informacje opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy zamieszczone w formie artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości. Niektóre informacje zamieszczone w formie artykułów lub załączników opublikowane po wejściu w życie wyżej wskazanej ustawy nie są dostępne cyfrowo w całości, jednak będą sukcesywnie przetwarzane do tej postaci.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Audytu firmy zewnętrznej "Skorpion Polkowice".
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiadają Koordynatorzy ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej: Sekretarz Powiatu Wrocławskiego - Anna Żygadło i Dyrektor Wydziału Obsługi – Katarzyna Jańczak.
- E-mail: anna.zygadlo@powiatwroclawski.pl , katarzyna.janczak@powiatwroclawski.pl
- Telefon: 71 7221701 , 71 7221892
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe znajduje się przy ul. T. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław. Obok starostwa jest płatny parking wewnętrzny za szlabanem. Na parkingu znajdują się dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnością (Aktualnie parking jest dostępny w ograniczonej formie z powodu remontu. Planowany termin przywrócenia funkcjonalności parkingu - sierpień 2022 r. .
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Oba wejścia są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, udogodnienia dla osób niedowidzących.
Po wejściu przez główne wejście przez pierwsze szklane drzwi otwierane automatycznie oraz drugie szklane również otwierane automatycznie znajdziemy się w głównym holu. Na wprost znajdują się dwie windy, którymi można dotrzeć na wszystkie piętra w budynku. Windy nie mają powiadamiania głosowego, w którą stronę jadą i na którym piętrze się zatrzymują. Posiadają jednak oznakowania przycisków w alfabecie Brajla. Na wszystkich klatkach schodowych znajdują się krzesła ewakuacujne dla niepełnośprawnych.
Stojąc w holu po lewej stronie za szklanymi drzwiami znajduje się wydział obsługi klienta. Wszystkie lady mają obniżony blat, a osoba za ladą jest widoczna również z pozycji siedzącej.
W budynku na każdym piętrze znajduje się dostosowana toaleta dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Starostwo powiatowe posiada dwie pętle indukcyjne.
W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Zapytać o nią można w wydziale obsługi klienta.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego.